Handelsbetingelser
Disse handelsbetingelser finder anvendelse på private forbrugers køb af varer på ferm LIVINGs webshop. Det er ikke muligt at bruge eventuelt VAT/CVR-nummer på webshoppen. Køber du som erhvervskunde indenfor EU i denne webshop skal du selv stå for moms refusion.
Hvis du ønsker at handle som erhvervsdrivende kan du kontakte vores kundeservice via vores kontaktformular.
Websitet ejes af ferm LIVING ApS, Kuglegårdsvej 1-5, 1434 København K, Danmark, Telefon: +45 7022 7523, e-mail: info@fermliving.com, CVR.: 30070186.
Købsaftaler på webshoppen indgås på dansk, engelsk, fransk eller tysk.
Betaling
Vi tager imod betaling med Dankort, Visa/Dankort, MasterCard, Klarna og MobilePay (DK).
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Vi tager ikke kortgebyrer. Beløbet trækkes først, når varen afsendes.
Hvis du har bestilt flere varer, og en af varerne er i restordre, trækker vi først betalingen for denne vare, når varen afsendes.
Klarna
Pay in 30 days / Pay in 30 days
Klarna privatlivspolitik kan findes her, og deres generelle handelsbetingelser her.
Priser
Du kan vælge mellem at få priserne vist i DKK eller EURO.
Priserne er angivet inklusiv 25% moms. Såfremt du vælger levering til et land udenfor EU, hvor der ikke skal betales dansk moms, vil prisen blive angivet uden moms ved check out.
Oven i prisen skal tillægges prisen for fragt – se fragtpriser under afsnittet "Levering og Fragtpriser".
Gavekort
Hvordan tjekker jeg saldo?
Du tjekker saldo på dit gavekort via linket i mailen med dit digitale gavekort. Hvis du ikke længere har mailen, kan du altid tage kontakt til vores kundeservice via vores kontaktformular og vi kan gensende din mail.
BEMÆRK: Har du fået gavekortet som gave, bliver mailen gensendt til den mail, der blev brugt til at købe gavekortet.
Bortkomst
Et gavekort er et ihændehaverbevis og skal derfor betragtes som kontanter. Den person, der bruger gavekortet, kan benytte dette til betaling. Der behøves ikke nogen yderligere identifikation af personen. Selvom du måtte have en bekræftelse fra gavegiveren eller kvittering, må vi desværre fastholde, at gavekortet alene har værdi for ihændehaver af gavekortet.
Gavekort der er mistet eller gavekort der er udløbet for mere end et år siden, erstattes ikke.
Forudbestilling af varer
Det er muligt at forudbestille udvalgte varer i vores webshop. Det vil fremgå på produktet, hvis varen er en forudbestillingsvare. På produktet, i kurven og på din ordrebekræftelse, vil man kunne se hvilken forventet leveringsdato produktet har. Når du forudbestiller en varer, hæver vi ikke beløbet før vi afsender – vi reserverer blot beløbet på dit betalingskort, indtil vi er klar til at sende. Når vi er klar til at sende din vare, sender vi dig en mail.
Du kan til hver en tid inden levering, fortryde og annullere din ordre. Ønsker du at fortryde en forudbestilling, bør du venligst kontakte vores kundeservice via vores kontaktformular.
BEMÆRK: Du kan ikke købe en forudbestillingsvare sammen med en vare, der er på lager. Hvis du ønsker at bestille flere produkter, bedes du lave det på flere bestillinger.
Lavet på bestilling
Vi tilbyder udvalgte møbler lavet på bestilling. Det vil være tydeligt markeret på varen, hvis det er en bestillingsvare. Den forventede leveringsdato vil være tydeligt angivet på produktsiden, i kurven og på din ordrebekræftelse. Når du bestiller en bestillingsvare, bliver produktet lavet specielt til dig - hvilket betyder, at du kan forvente en længere leveringstid end vores standardleveringstid. Når du køber en bestillingsvare, skal du indtaste dine betalingsoplysninger ved check out. Dette er kun en reservation på dit kort, og du vil ikke blive debiteret på det tidspunkt. Hvis det bestilte produkt kommer på lager inden for fire uger, trækker vi betalingen fra dit kort. Hvis det skræddersyede produkt kommer på lager efter fire uger fra bestillingen, vil reservationen på dit kort automatisk udløbe, og du vil i stedet modtage en e-mail med et betalingslink. Så snart betalingen er gennemført, sender vi din ordre. Du vil ikke blive debiteret, før vi har afsendt din ordre.
Vi bestræber os på at oplyse den mest nøjagtige estimerede ankomstdato for varer lavet på bestilling. Dog kan leveringen af varer lavet på bestilling blive forsinket på grund af uforudsete omstændigheder (forsinkelser fra leverandøren, fragtfirmaet, naturkatastrofer osv.). Vi gør naturligvis vores bedste for at holde dig orienteret om eventuelle forsinkelser på din ordre. Når vi er klar til at sende din(e) vare(r) lavet på bestilling, sender vi dig en e-mail.
Bemærk: Du kan ikke købe en vare lavet på bestilling med et produkt, der allerede er på lager. Hvis du ønsker at bestille varer, skal du gøre det i flere ordrer.
Bestillingsforløb
Vores webshop fungerer på følgende måde:
Du lægger de ønskede produkter i indkøbskurven ved at klikke på knappen "Tilføj til kurv" (du finder knappen under hvert produkt). Når du har samlet de varer, du vil købe, skal du klikke på "Kurv" øverst til højre på siden. Derefter åbnes et vindue med din kurv, som indeholder de ønskede produkter. Her kan du klikke på "Gå til kurv". Du skal sætte kryds i boksen "Jeg accepterer ferm LIVINGs handelsbetingelser", før du kan gå videre til kassen. Vi anbefaler, at du læser handelsbetingelserne. Bemærk, at hvis du ønsker at ændre antallet af produkter (tilføje/fjerne), skal du gå tilbage, ændre antallet på siden "Min kurv" og derefter acceptere handelsbetingelserne igen. Alle de oplysninger, du allerede har indtastet, bliver gemt, så du ikke behøver at gøre det igen. Hvis du ønsker at slette de oplysninger, der allerede er indtastet, kan du se hvordan du gør under Cookies.
Når du har klikket på "Gå til checkout", bliver du sendt videre til kassen. Her kan du skrive dit navn, adresse, telefonnummer og e-mail til levering (du kan vælge at tilmelde dig vores nyhedsbrev, når du skriver din e-mail, men dette er ikke obligatorisk). Du har mulighed for at gemme dine oplysninger til hurtig checkout ved at bruge "Login"-knappen. Ved at gøre dette accepterer du, at vi gemmer dine oplysninger jf. vores Persondatapolitik. Du kan til enhver tid sende os en e-mail og få os til at slette dine oplysninger ved at kontakte os her. Når du har indtastet alle dine oplysninger, vises de tilgængelige leveringsmetoder for varerne i din indkøbskurv. (Bemærk venligst, at store mængder produkter kan begrænse valget af leveringsmetode grundet særlig transport). Når du har valgt leveringsmetode, vil den samlede pris for din ordre blive vist i højre side af skærmen lige under ordreoversigten.
Når du har valgt din foretrukne leveringsmetode, kan du vælge en betalingsmetode. Bemærk, at hvis du har valgt PayPal eller Klarna, vil du blive sendt til deres login-side for at gennemføre dit køb. Når du har valgt betalingsmetode, skal du klikke på "Betal nu". Når du har klikket på "Betal nu", bliver du omdirigeret til et sikkert og krypteret betalingsvindue. Efter betaling vil du blive sendt til en side, hvor du kan se din kvittering. Du vil modtage en ordrebekræftelse via e-mail inden for kort tid. Du kan udskrive kvitteringen ved at bruge printfunktionen på din computer. Formålet med denne kvittering er udelukkende at give dig gennemsigtighed og dokumentation for modtagelse af din ordre, den er ikke en afsluttet købsaftale. En købsaftale er afsluttet, når gennemførelsen af betalingen er bekræftet. Vi opbevarer kvitteringer og ordrebekræftelser (købsaftaler) for at kunne administrere din ordre effektivt – jf. vores Persondatapolitik.
Leveringstid og fragtpriser
*De fragtpriser, du ser, er vejledende og gælder ikke for specifikke produkter. Fragtpriserne kan variere afhængigt af antallet af produkter og omfanget af disse i din kurv. For at få den specifikke pris for din ordre skal du gå til kassen og vælge dit leveringsland. Xpress-levering er ikke omfattet af gratis levering.
Vi behandler din ordre så hurtigt som muligt. Alle ordrer behandles på vores lager i Danmark inden for 1-3 hverdage. Alle kunder, der betaler med kreditkort, bliver dog underlagt en validering, og ferm LIVING forbeholder sig retten til at udsætte leveringen af en ordre, hvis vi mener, at der er brug for yderligere sikkerhedskontrol. Når din ordre er afsendt, sender vi dig en e-mail med pakkens trackingnummer.
Vi leverer ikke til postbokse.
Hvis leverancen ser beskadiget ud, beder vi dig modtage pakken med forbehold. Hvis indholdet er beskadiget, udfyld da reklamationsformularen her.
Nedenfor finder du de estimerede leveringstider fra det tidspunkt, hvor pakken afsendes fra vores lager. Hvis du bestiller før kl. 14.00, bliver pakken afsendt samme dag.
Levering til Danmark
GLS hjemmelevering: 2-3 hverdage
GLS PakkeShop: 2-3 hverdage
GLS Erhverv: 2-3 hverdage
Schenker og PostNord til kantsten: 2-3 hverdage
Priser
Ved køb for under 1000 kr.: fra 39 kr.
Ved køb for over 1000 kr.: gratis fragt*
*Omfatter ikke levering af møbler og større ting (levering med Schenker og PostNord).
Bemærk venligst: I særligt travle perioder, kan der ved levering til pakkeshop opstå situationer, hvor fragtselskabet leverer til en anden pakkeshop pga. pladsproblemer.
Levering af møbler og større ting
Når du bestiller møbler eller større varer, bliver de leveret med et særligt fragtfirma til din leveringsadresse. Du vil modtage en e-mail fra fragtfirmaet, hvor du skal vende retur med ønsket leveringstidspunkt inden for de kommende tre hverdage mellem kl. 07.00-17.00. Du skal være hjemme på adressen ved levering. Er du ikke hjemme på det aftalte leveringstidspunkt, kan din vare blive returneret til lageret. I så fald bedes du kontakte os for hjælp.
Oversigt over særlige fragtfirmaer
DSV Xpress
Pakken bliver leveret til kantstenen, eller, hvis dette ikke er muligt, så tæt på din leveringsadresse som muligt. Du er ansvarlig for at få leverancen fra kantstenen og ind i dit hjem. Denne service omfatter ikke fjernelse af emballage eller paller. Bemærk, at DSV afsender varerne med FedEx eller TNT. Du modtager trackingoplysningerne direkte fra DSV, FedEx eller TNT.
Levering til kantsten
Pakken bliver leveret til kantstenen, eller, hvis dette ikke er muligt, så tæt på din leveringsadresse som muligt. Du er ansvarlig for at få leverancen fra kantstenen og ind i dit hjem. Denne service omfatter ikke fjernelse af emballage eller paller.
Afgifter for levering udenfor EU
Ved bestilling af varer til levering udenfor EU betaler du ikke dansk moms, men der kan blive pålagt moms, importgebyrer og/eller afgifter i overensstemmelse med nationale regler, så snart pakken ankommer til leveringslandet. Vi kan desværre ikke forudsige hvilket beløb, der vil blive pålagt din ordre. Du er selv ansvarlig for, at alle relevante importomkostninger til valgte land er betalt.
Politik for gratis levering
Vi ønsker at informere vores kunder om, at gratis levering udelukkende er tilgængelig for ordrer, der sendes inden for Den Europæiske Union (EU), og kun gælder for ordrer med en samlet værdi over 1000 DKK.
Bemærk, at større varer ikke er berettiget til gratis levering, uanset ordrebeløbet.
Standardforsendelsesomkostninger gælder for ordrer, der sendes til destinationer uden for EU.
Denne politik er nødvendig på grund af de ekstra omkostninger ved international fragt, told og håndteringsgebyrer samt fragt af større varer.
Fortrydelsesret
Privatpersoner har ret til at fortryde en aftale uden begrundelse inden for 14 dage. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt, får varen i fysisk besiddelse.
Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra du eller en anden person, som du har valgt får den sidste vare i fysisk besiddelse. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsdag forlænges fristen til den følgende hverdag.
Delvis fortrydelse
Som udgangspunkt gælder fortrydelsesretten kun, hvis hele købet fortrydes. Vi tilbyder dog, at du kan fortryde dit køb delvist, eks. hvis du har købt en Wire Basket og en Plant Box og du ønsker at beholde Wire Basket, men vil fortryde købet af Plant Box.
Fremgangsmåden og betingelserne er den samme som ved fuld fortrydelse, men ved delvis fortrydelse vil du ikke modtage leveringsomkostningerne retur.
Sådan udnytter du fortrydelsesretten
Du fortryder ved at give os besked herom. Du kan kontakte os via vores kontaktformular eller på telefon +45 7022 7523, hvor du oplyser, at du fortryder:
Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder.
Du kan udfylde vores standardfortrydelsesformular, som du kan hente her, men det er ikke obligatorisk. Hvis du gør det, kvitterer vi straks pr. mail for modtagelse af din fortrydelse. Fortrydelsesformularen bliver sendt til dig med din ordre. Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.
Returnering af varen og returomkostninger
Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende varen til:
ferm LIVING
C/O DSV Solutions A/S
Mossvej 27
Port 682-696
8700 Horsens
Danmark
uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage. Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.
Du skal betale porto og eventuelle andre udgifter forbundet med returnering. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Du er ansvarlig for at pakken kommer frem til vores lager. Vi anbefaler at du anvender track and trace, så du hele tiden kan følge pakken.
Bemærk venligst: Returforsendelsen skal sendes med 'dør til dør' levering. Returforsendelser leveret til pakkeshop kan ikke håndteres og vil blive returneret til afsender.
Udgifterne for returnering i Danmark op til 2 kg forventes højst at beløbe sig til ca. 80 DKK, såfremt varen bliver sendt som pakke.
Se eventuelt mere på Postnord.dk eller GLS-group.eu
Nogle varer kan i kraft af deres størrelse ikke returneres med normal post og vil i stedet skulle returneres med fragtfirma. Dette gælder for de fleste møbler, f.eks. reoler, skrive-, sofa- og spiseborde, stole, sofaer, daybeds etc.
Prisen for returnering med fragtbil begynder typisk ved 300-400 kr. Returfragtprisen afhænger dog af varernes vægt og volumen samt det antal kilometer, varerne skal fragtes. Der er typisk en fast pris per km. Vær opmærksom på, at der kan være prisforskel afhængig af, hvilken transportør du vælger at bruge. Du kan indhente et tilbud på pris for returnering af dine varer ved at kontakte et transportfirma.
Standardfortrydelsesformular
(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
ferm LIVING ApS
Kuglegårdsvej 1-5
1434 København K.
Jeg/vi () meddeler herved, at jeg/vi () ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores () købsaftale om følgende varer ()/levering af følgende tjenesteydelser (*)
Bestilt den ()/modtaget den ()
Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)
Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)
Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Dato
Tilbagebetaling af pengene
Når du fortryder hele købet, refunderer vi alle betalinger modtaget af dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger. Såfremt du har valgt en dyrere leveringsform end vores standardlevering tilbagebetaler vi dog ikke de ekstraudgifter, der var forbundet med den dyrere leveringsform.
Ved delvis fortrydelse refunderer vi ikke leveringsomkostninger. Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.
Har du betalt med Klarna - se mere info her
Afprøvning af varen og emballage
Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, som den fungerer på. Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug, eksempelvis må du ikke fjerne mærkater og hangtags. Hvis du har brugt varen på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den igen eller ikke kan sælge den til fuld pris igen, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet. Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage. Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace-nummer.
Reklamation
Hvis du køber en vare, og der er en mangel ved den – fx en defekt eller fabrikationsfejl – finder købelovens regler anvendelse. Det betyder, at du som forbruger har 24 måneders reklamationsret.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere over manglen ”inden rimelig tid” efter du har opdaget manglen. Vi anbefaler, at du reklamerer hurtigst muligt og inden 2 måneder efter, du har opdaget manglen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Det er ikke muligt at reklamere, hvis det er over 24 måneder siden du modtog varen.
Ønsker du at rapportere et problem med et produkt, bedes du udfylde vores reklamationsformular. Ønsker du at reklamere flere produkter, udfyld da gerne én formular pr. produkt. Produktet der reklameres, skal være købt i ferm LIVINGs webshop. Hvis produktet er købt hos en af vores forhandlere, bedes du kontakte forhandleren direkte.
Du finder vores reklamationsformular her.
Når reklamationsformularen er udfyldt og indsendt via linket, vender vi retur til dig inden for 3 hverdage.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Skulle du have spørgsmål til reklamationsprocessen, bedes du venligst kontakte vores kundeservice her
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os via vores kontaktformular her. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan indgive din klage via Klageportalen for nævneneshus.dk
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du har bopæl i et andet EU-land. Hvis du vil benytte EU-Kommissionens online klageportal, kan du bruge dette link: http://ec.europa.eu/odr
Ved indgivelse af en klage, skal du oplyse denne e-mail adresse: info@fermliving.com
Lov og værneting
Køb på webshoppen er omfattet af dansk ret og værneting er Københavns Byret. Dog kan ufravigelig national lovgivning finde anvendelse ved levering udenfor Danmark. Personer under 18 år kan ikke handle på denne webshop, uden samtykke fra en værge.
Ansvarsfraskrivelse
ferm LIVING kan til enhver tid ændre indholdet af denne side. ferm LIVING kan ikke drages til ansvar for eventuelle skader opstået som resultat af brug af siden eller for den sags skyld manglende adgang til brug af siden.
Fair Use-politik
Vi forbeholder os retten til at annullere køb, foretaget med kampagnekoder, rabatter, gaver og tilbud, hvis du har givet ukorrekte oplysninger for at få adgang til disse, eller hvis ordren er behæftet med fejl, og du rimeligvis burde være klar over dette.
Rettigheder
Alle rettigheder til varemærket ”ferm LIVING” tilhører ferm LIVING ApS. Det er ikke tilladt at bruge ferm LIVING ApS’ varemærker uden særskilt samtykke. Du kan kontakte ferm LIVING per telefon eller e-mail for indhentning af samtykke. Ophavsretten til opbygning af hjemmesiden samt tekster og billeder på denne side tilhører ferm LIVING ApS. Teksterne må imidlertid frit gengives med behørig kildeangivelse. Det er desuden tilladt at linke til alt materiale på denne hjemmeside. ferm LIVING har alle designrettigheder til produkterne vist på hjemmesiden. Enhver produktion, markedsføring eller salg af efterligninger af produkterne anses som en overtrædelse af ferm LIVINGs immaterielle rettigheder.
Imprint
Ansvarlig for indholdet på fermliving.dk:
ferm LIVING ApS
Kuglegårdsvej 1-5
DK-1434 København K
CEO: Peter M. Vedel
Kontakt:
+45 7022 7523
For tekniske eller indholdsreleaterede spørgsmål omkring websitet, venligst kontakt os via vores kontaktformular.
CVR-nummer: 30070186
Download handelsbetingelserne her
Senest opdateret 2. december, 2024.