Vores syn på bæredygtighed

Initiativer, der skaber positive forandringer – og en bedre fremtid

Hos ferm LIVING arbejder vi proaktivt for at få bæredygtighed indarbejdet i kernen af vores forretning. Vi gør det, fordi det er noget, vi tror på, og vi føler, at det er en del af vores ansvar. Som en virksomhed centreret om det at designe er vi hele tiden optaget af at tage ansvar for, hvordan vores forretning påvirker vores omgivelser, og vi vil gerne hjælpe til med at skubbe udviklingen i den rigtige retning – både for mennesker og miljøet. Vi tror på, at investeringen i en bæredygtig og ansvarlig praksis også kan være en god forretning. Vores design er udviklet til at holde langt ud i fremtiden, hvor fokus på bæredygtighed bliver endnu vigtigere.

Vi ved godt, at vi endnu ikke er i mål, og vi har derfor en holistisk og ydmyg tilgang til bæredygtighed. At øge bæredygtigheden er en vedvarende proces, og vi vil hele tiden forsøge at gøre det bedre – én kollektion ad gangen. Jo større vores virksomhed bliver, jo større ansvar må vi tage på vores skuldre. Da ferm LIVING blev grundlagt i 2006 med blot 10 tapetdesign, var det med FSC-certificeret tapet, og i dag har vi en bred portefølje, hvor rundt regnet 20 procent af vores produkter er fremstillet af bæredygtige materialer.

 

FOKUS PÅ BÆREDYGTIGHED

Vi vil gerne inspirere folk til at blive mere opmærksomme på bæredygtighed og leve mere bæredygtigt, og det er vores ambition at øge procentdelen af bæredygtige materialer i alle produktkategorier og i alle nye kollektion, vi laver. Det gør vi ved at integrere en bæredygtig tankegang allerede i designfasen, hvor de første vigtige valg for et produkt træffes. Når det er muligt, stiller vi bæredygtige krav til nye produkter.

Vores mål om at være mere ansvarlige og mere bæredygtige er en proaktiv proces. I alle led af vores forretning arbejder vi inden for en bestemt praksis, og vi er opmærksomme på, at det er i vores produktion og logistik, at vi kan gøre den største forskel, når det kommer til miljøpåvirkning. Vi forbedrer løbende den måde, vi arbejder på, så vi kan nå vores mål, og det gælder for alle de forskellige dele af vores forretning: lige fra designfasen og vores virksomhedskultur til vores produktion og den måde, vi leverer vores produkter til vores kunder.